power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Wednesday, May 29, 2013

NYC: Trip to New Yorkkkk!!!


Hi Assalamualaikum!
Dah lama tak berkesempatan nak pegang keyboard lappy akibat kebusy-an yg melampau. Hahaha aku sempat online through handphone je, so online cikai-cikai jela keke

Penat semalam masih tersiksa but Imma strong girl kalau tiba bab nak jalan-jalan ni. Hihihihihihi
Hmmm so kitorang bermalam dekat Sohotel, New York 2 hari 1 malam..

Aku duduk sini dah tak ingat hari dah tapi yg penting pak uda and makuda hantar kitorang dekat NYC and jalan kat sana tersangatlah jammed! Dorg suka main hon-hon. Pin! sana Pin! sini and I don't even know the reason why they do that -.- berrr~

Memandangkan petang tu hujan so plan kitorang sume terbantut sekejap, jadi kitorang settlekan check in hotel, lepak2, makan2.. and bile hujan dah reda sikit kitorang jalan-jalan kat china town and barang2 souvenir kat situ murah2 :) and after that kitorang naik subway untuk ke Times Square~ kat sini jangan cite laaaaaa bestnya barang-barang kat situ adalah kerana ia original and bagi aku (kalau tak convert duit malaysia) barang-barang tu mampu utk dimiliki hihi

So kitorang masuklah kedai Roxy, Levis, Yankee, Hard Rock Cafe, dll.
Penat tu jgn citela, nak tercabut kaki den ni haaaa...



Bandar NYC time malam-malam, ramai gile kot, dannnn kitorang datang sini naik subway je. Thanks to abg ares yg pandai baca peta, aku dalam process nak belajar baca peta, kononnyaaaa la. Hahahaha




Aku taknak tunjuk berapa banyak hasil shopping kami sebab semestinya ia melampau banyaknye *hewhew* so lepas berpenat-penatan merayau sana-sini kitorang pun pulangla ke Sohotel tu untuk menumbangkan diri dan krohh krohh tapi even boleh dikira jalan sikit je pun, penatnye macam berjalan non-stop selama 3hari sebab ramai orang, aku lemas. Tapi saat aku nampak je Levis bla3, energy jadi 100%. How come?

Energy re-charged. Power to the fullest!

Esoknya lepas cantik-cantik hensem-hensem belaka kamiorang bertolak untuk meninjau kebesaran Statue of Liberty dan..... rupenya takdela besar sgt seperti yg digembar gemburkan kat film-film. Effect camera ke ape je tu. chaittt





Kitorang antara yang terawal la naik ferry ni. Ini semua atas dasar keazaman dan kesungguhan malas nak berhimpit dgn orang-orang lain, kami nak bersenang-lenang dan bergumbiraaaa so kami dapat semua tu. Ferry tu lapang selapang-lapangnya dan angin kuat gile!  Sejuk kotttt ya Allah. Tudung aku dah macam bendera Malaysia. Oh btw, cerita pasal Malaysia, that time aku pakai jersi Malaysia punyaaaa warna kuning dengan harapan dan mimpi yang menjadi nyata kononnya nak jadi wakil mak bapak atuk nenek dan kaum keluarga dari tanah tumpahnya darah dapat jejakkan kaki ke situ. *sorak* hahahahahaha

*abg ares*
-..-
ini semua poyoo....

 Seeeee? Kecikkan? I toldya! hahaha tapi mmg kecik pun aku tak main-main okayyy. Kau pernah tengok aku main-main ke? ngeh ngeh




Kitorang tak boleh pergi dekat dgn liberty sbb dorg tengah buat construction. Kat mana kitorang pergi pun, mesti ade construction dan ia agak meng-annoyingkan la kot sebenarnye. 



Sempat beramah mesra dengan tupai-tupai yg comel gilosssss, bestnyeeee dorang jinak sgt! Boleh dtg dekat :)

And lepastu plan nak pergi The Top Rock or Rockefeller and Central Park, tapi disebabkan cuaca tak mengizinkan, so semuanya terbantut and kitorang pun pergi la times square semula untuk ke Madame Tussauds *yayyyyy*


Inilah dia ex-boypreng sayaaaaaa, saya clash dgn dia sbb die popular sgt.
Sadiskan? HAHAHAHA tak salah nak perasan hukaloh

<3 p="">

James Bond. deng dedeng dedeng dedeng *lagu tema*

 Guys, this is Johnny Depp *claps*



So lepas jalan-jalan bagai nak rak tu kitorang pergi la ke Grand Central untuk menyaksikan sendiri kebesaran and keindahan building ni. Besar gile kot, and ramai manusia tapi sebab handphone aku tak dapat memuatkan kesemuanya so aku bagi sepersuku jela. Hahahaha

Dan setelah selesai berjimba, kami pun balik semula ke sohotel, menunggu kedatangan pakuda and makuda and anisa untuk menjemput kami dan seterusnya ke airport untuk jemput kak Amira yang ambil cuti semata-mata untuk jumpe kitorang. Yayyyyyyyyy
:)

1 comment: