power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Monday, January 20, 2014

Strong wall shake but never collapse!


21st January 2010.

21st January 2014.

Bukan sekejap.
Dan masa tu akan terus bertambah menjadi puluhan dan ratusan tahun.
It's okay.
Bc I'm quite strong myself.

Tapi mungkin adakala apa yang aku cuba lakonkan,
tak menjadi.


Masa kehilangan tu, 
Form 5.
Aku cuba jadi kuat, dan aku tunjukkan aku kuat.
Tapi sebenarnya aku dah hilang semangat.
Untuk apa aku berjaya? Untuk apa?

Itulah silap aku.

Kau mengerti? 
Perasaan seorang anak yang kehilangan papanya tanpa sempat dia ucapkan 
selamat tinggal, 
terima kasih atas segalanya, 
I love you, 
berada kat sisinya sewaktu sakaratulmaut..

Pernah rasa tu? 

Aku hanya dapat announcement dari sekolah,
tahu tahu dah tak ada.
Macam tu je?

Aku terkejut sampai tak terkeluar airmata.
Aku paksa juga airmata aku keluar.
Paksa, walaupun "hah! ini tipu!"

Life aku takkan terhenti hanya sebab aku bersedih dan berputus asa.
(patutnya aku faham konsep ni dari awal, so I can do better!)

Hanya orang yg pernah kehilangan parents akan mengerti.

Jujur aku cakap, eventhough aku dapat terima,
Tapi aku masih trauma terhadap KEHILANGAN.

Ya, sampai sekarang.
Tapi aku percaya Allah, so tak ada masalah :)






1 comment: