power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Sunday, April 17, 2016

Euro trip: Istanbul (upon arrival)


Assalamualaikummmmmmmm!

Jadi aku decide nak update blog lepas je euro trip aku ni habis, dgn harapan aku dapat ingat every single detail yg berlaku haritu (aku ada buat catatan, but...) menulis dikemudian hari kalau dicompare dgn on the spot update aku rasa lain kot. Takpe takpe apa yg termampu lah hihi


Kitorg bertolak 29 April 2016, flight dalam 12.30pm MY then sampai kat turkey dalam 6.40pm waktu turkey. Macammana tu? Perjalanan actually lbh kurang 11 jam, tapi disebabkan dkt turkey masa dorg lambat 5jam dari malaysia, so thats why mcm cepat je sampai. Hmm, betul ke tak, korg kira la sendiri hewhew dan ktorg naik Turkish Airlines

Then dalam flight selama 11 jam tu, banyak gila drama yg berlaku dekat sekeliling aku. Hahahaha aku tak tau la org negara mana, tapi dorg punya perwatakan kasar kot. Tak mcm org melayu yg mostly kaya ngn budi bahasa (mostly, tak semua zzz), dorg kalau tak puas hati dorg confront je. So takde la istilah nak makan dalam ke apa, tak puas hati lepas je takde dok simpan simpan sampai reput, sbb dorg punye perangai mmg jenis cemtu kot org europe ni. Aku nak cite drama drama yg berlaku tu tp nanti mcm panjang sgt hmm.

Jadi ni antara makanan yg aku makan sepanjang penerbangan tu. Sedap bila dah lapar, tapi ade jugak la mual mual sbb tak kena ngn tekak melayu aku ni.

 Earphone freeeeeee for every flight (semua earphone aku rembat okay) so jimat la duit dari nak membeli earphone baru ekeke





Eh terselfie pulokkkk. Hahaha sape yg follow insta aku tu terbocor lah rahsia aku selfie dlm lavaratory nyeeeeeee. 11 jam kot, ape lagi hohoho

So sampai je airport, ktorg kena g check passport dlu, then time tu la reunite eceh ngn izzat, sbb dia fly dari heathrow sbb die kan amek master kat oxford brookes university, then after that ktorg dijemput dgn org homestay tu, die bawak la ktorg ke celah celah bangunan tu, which tmpat yg ktorg akan bermalam selama 2 hari hmm hmm.



Then malam tu ktorg dinner kebab kambing ngn ayam, which quite kering la kebabnya sebab takde sos cili or mayonis etc. Nasib baik sayur banyakkkkk iloikeeee

After that ktorg punggah sikit2 barang then tidurrrr.

1 comment: