power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Saturday, February 11, 2017

Euro Trip: Italy day 1 (Milan, Bergamo)


Hi Assalamualaikum! Halluuuu everyone! Hmmm, its been a year jugak la since nak sambung cerita daripada the previous post kan? Sorry for delay, I was so overwhelmed dgn my life sampai terlupa ada benda yang tergantung huhu T.T

Plus rasa macam dah lapuk but i still wanna write bout it. So bear with me okay utk membaca things yang boleh dikatakan major throwback :D

1 April 2016

That aku bangun lah macam biasa, punya liat nak mandi pagi sebab sejuk sgt kat Istanbul tu kan tapi aku gagahkan jua sbb ada flight nak kena kejar, kalau tak confirm aku kena marah nanti muehehehe then pagi tu tolong la kemas kemas barang yang patut sebelum ktorg bertolak ke airport, boarding pukul 10.50 am and it took 2 hours to reached Milan. Aku mcm mabuk mabuk sikit sebab otw ke airport tu ktorg naik mcm van and aku duduk menghadap belakang. So mcm @.@ and dlm flight aku tidur and takde selera makan sbb makan sumting cheesy and loya gila tak tipu hahahaha mengada






Lepastu ktorg sampai ke Milan dalam pukul 2 (in my notes) I think the calculation is bit off, but whatever, hahaha after that benda first yg aku buat g toilet memerut (itupun nak cerita ke?) - sukatila kan ini blog gue hahaha lepastu turun ke tingkat -1 (pelik gila ade tingkat negative) utk ambil kete sewa yang confirm akan dipandu oleh pakngah, sbb pakngah je ade international driving license huhu

U guys know wut, kete sewa tu berhabuk gilos hahaha mcm kereta terbiar and ktorg risau sbb beg ktorg macam tak muat, so terjadilah sesi susun susun beg umpama mcm susun puzzle kat parking lot tu hahahaha


Last last kena tangkap gambar in order utk ingat susunannya sbb ktorg akan ada bermalam kat satu homestay sebelum teruskan perjalanan keesokan paginya.

AND HERE WE ARE: THE REASON WHY I CAN'T MOVE ON FROM ISTANBUL.
>>>HAUNTED<<<

So bila dah sesat sesat nak ke bandar Milan tu, dalam keadaan yang sgt susah nak baca signboard sbb everything was written in italian punye language, not english okayyyy dahla takde internet omg disaster gila so mcm agak agak kot kalau tak silap, sbb rasanya izat pon xleh pakai tenet die walaupun die simkad UK. So dah bersusah payah nak cari simkad siap boleh lepak kat parking lot supermarket ni makan telur rebus yg dibekalkan dari istanbul, sambal kacang ikanbilis tempe, weols survive dari kelaparan hahahaha

and that moment lah.....


Aku terdetik kat kepala otak aku ni... DUIT AKU TERTINGGAL KAT HOMESTAY ISTANBUL!!!!!!!

OMG!!!

Kau bayangkan duit yang akan aku gunakan utk SEPANJANG EURO TRIP NI TERTINGGAL KAT ISTANBUL. I'M PENNILESSSSSSSSSSSS

but the worst thing is that bukan duit aku je, TAPI DUIT KAKSARA SEKALI!

*efek terkejut*

Serious aku cakap, waktu tu, muka aku pucat lesi and aku rasa jantung aku berhenti berdegup sekejap. nak nangis tapi tak terkeluar. so semua org terkedu sekejap aku rasa, i was like omg how can i be so careless??????

(dekat mana aku letak duit tu sampai boleh tertinggal, adalah rahsia sbb ia berkenaan habit)

..and dgn kadar segera dan terdesak pakngah cari simkad and contact owner homestay istanbul tu, maklumkan kat mana tertinggal tu and aku punya debar jgn cerita, takut die amek bawak lari je duit tu bukannya aku boleh buat apa pun. Luckily, dia cakap nanti dia bank in kan duit kitorang tu semua, tapi benda paling sedih adalah.... duit Malaysia pun aku bawak sekali (dahla bukan sikit) tapi aku rasa burned sbb money changer sana tak terima malaysian ringgit :(((((((

but i still feel grateful sbb owner tu jujur dan ada niat nak bank in kan. debaran masih terasa, sbb dia tak boleh bank in on the spot, sbb die ckp bank tutup hari tu. So kena tunggu hari isnin (time tu jumaat). So kau bayangkan betapa takutnya aku. Masalahnya kalau aku sorg takpe la jugak, ni duit kaksara sekali ha ha ha ha marilah ketawa ramai-ramai.....

Aku cuba lupakan and enjoy the trip, ktorg sambung ke Bergamo and berhenti sekejap je utk enjoy the city and scenery. Bangunan die mcm bangunan lama-lama which is taste aku la senang cite, and lorong utk kau drive kete sumpah sempit gila, memang muat utk satu kete je lalu hahahaha











After that ktorg sambung perjalanan yang ambil masa dalam 2-3 jam (ke arah Venice).. dah sampai tengah malam pakngah singgah rnr utk ke toilet and had some coffee, and i got this chocolate to cheer me up hahahaha igtkan nak makan kemudian, tapi makin mencair plak lol 


and ktorg dismbut baik oleh family owner homestay tu, dorg tinggal kat tingkat atas ktorg stay tingkat bawah hehehe

 *bilik aku ngn kaksara*

*bilik pakngah makngah and izat*

*time ni confuse kenapa ada dua bowl dalam toilet ni??? dhla lagi satu tu xde flush*

*dapur and meja makan in one space*

rumah ni berkonsepkan english style rasanya. aku tak minat sgt kot bunga bunga kecik mcm serabut pulak tgk tp nak habaq kat korg ni, benda paling lazat and best utk korg buat adalah makan a cup of maggi waktu sejuk and penat hahahaha


inilah rupa rumahnya time waktu siang. wktu ktorg sampai tu dah malam so tak leh amek gambooooo so pagi esoknya tu berkesempatan la nak amek. ktorg stay bawah owner atas tu



*hi*

Okay, after that ktorg sambung perjalanan ke Venice. Next post ya!


No comments:

Post a Comment