power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Wednesday, July 10, 2013

Sedikit huluran kebahagiaan, inshaa Allah

Ok. Semalam aku lawan netball, dan harini haritu (4 July bersamaan Khamis) aku pergi melawat PDK Seri Penyayang dekat Kelemak, Melaka.

Tempat ape ni?
Ini adalah rumah atau tempat orang OKU. They are not under the government punye penyeliaan, dan mereka yang bekerja disini tidak dibayar sebarang gaji, means mereka sukarela la nak tolong and bekerja.. cume mereka diberi elaun. Hm, itu ape yang aku dengar, faham dan ingat la. Sorry kalau ada salah info.

Malah, PDK ni pun ambil semua yang nak daftar tanpa had umur. Good isn't? :)
Kenal ramai jugak budak-budak ni, dorang lain-lain masalah. 
Tengok keadaan dorang, aku bayangkan betapa tabahnya parents dorang and aku harap aku setabah mereka dalam menjalani pelbagai ujian Allah. 

Budak-budak atau mereka-mereka disini bijak, cuma mereka punyai kekurangan dari segi fizikal dan sebagainya. 
Macam-macam aktiviti kitorang, MPP & seki buat. Gotong-royong, makan-makan, mewarna, game tiup belon, menyanyi dan semuanya bertujuan untuk menghiburkan dan memberi sedikit erti riang untuk mereka, dengan harapan bila mereka dapat berjumpa dengan orang luar, mereka mempunyai lebih motivasi untuk hidup sendiri (untuk aku juga).

One word: Penat tapi glad! 
Salaam

No comments:

Post a Comment