power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Monday, December 23, 2013

Vietnam: Day 3 (part 2)

M e k o n g R i v e r
V i e t n a m

Taraaaaaa! Tak jauh berjalan dah sampai masa untuk naik sampan untuk menyelusuri sungai mekong muahahahaha


 Posing kat tangga jap. Hiiiii *lambai lambai*

Bersiap siap untuk raw raw raw the sampan through the river. Na na na na na na naaaaa~ hahaha okay, kat sini ramai gile pendayung viet yg aku assume mencari nafkah dari foreigner foreigner macam aku dan lain lain. Kesian dorang, penat! 
Aku pun try mendayung jugak, end up tak sampai 5 minit aku stop sebab lenguh dan aku terlibas air kat pira hahaha sorry piraaaaaaaa >< air dia kotor kottt umpama milo campur coklat campur milo berbungkus bungkus
Dan sebelum kami naik sampan ni dorang dah bagi warning jgn celup air.. sebab ada buaya.. okay.... macam err errr *takut*

See that? 
Kat sini lah aku bertembung dgn orang korea sume. Sgt sempit dan sampan kitorang berlaga laga kotttt. Hahahaha sungai ni bukan one way je ok, two way harhar
Pira at the end mabuk. Dia nak muntah lah apelah, haha kesian naik flight pun pening.
Entah entah kalau naik kuda goyang kat taman permainan pun boleh pening muntah muntah hahahahah *evil*
Tapi best la, naik sampan ni ambil masa dalam 10 minit kot sebelum kitorang sampai balik kat boat kitorang. 

Menikmati air kelapa freshhhh dari Sg. Mekong! :)

**********
Lepas je jalan kat sungai mekong, kitorang singgah kat masjid utk solat. 
Satu benda yg meng-kagumkan aku ialah, masjid ni dia bukak kedai makan kat dalam masjid tu sendiri, means kat perkarangan masjid. Awesome kan?

 Tengok dorang memasak kat belakang masjid. I find this is amazing.

 Kitorang makan dulu sebelum solat, dan makannya sedap sedap belaka. Ada rasa vietnam sikit disituuu hahahahaha

Personal opinion aku, sepatutnya semua masjid tak kira lah kat malaysia ke kat mana, patutnya macam ni. Masjid sepatutnya jadi tempat berkumpul dan bergaul bagi semua umat Islam, tempat mengeratkan silaturahim sesama manusia. Sebab pembinaan Masjid bukan bertujuan untuk bermegeah-megah atau dijadikan bahan untuk menarik pelancong.

Antara tanda kiamat; membina masjid bertujuan untuk membangga bangga;

Dari Anas ra. bahawa Rasulullah saw. bersabda: "Di antara tanda kiamat adalah bahawa manusia saling membanggakan dalam keindahan masjid"
(HR Ahmad, An-Nasa'i dan Ibnu Hibban)


Dihadapan masjid Jami'ul Muslimin.
Dan lepastu kitorang balik ke tempat or kawasan hotel kitorang untuk lawat tempat bersejarah kat sana pulak. Takdela sejarah sgt, macam pos ofis cemtulaaaaaa


Then kitorang masuk church kat vietnam ni. Besaaar gile! Time masuk tu pun ada yg tengah buat upacara sembahyangkan mayat ke apa. Cemtu laaaa. Mula mula cuak jugak aku, tapi sebab bukan aku nak sembah apa pun, so its ok. Cousin aku yg duk US tu pun ada cakap, its ok nak masuk sbb kita tak buat pape, and tempat tu bersih and thats all sekadar nak melihat.



 Pos ofis lamaaaa ><



Aku taktahu tugu ape niii. Tapi macam komunis or sumtin lah, wuu wuuu

Yg aku kesalkan kenapalah aku tak pergi bahagian vietnam yg bersalji tu, free free dapat rasa salji. Tak pernah merasa lagi, its okayy one day nanti inshaa Allah! :)

Lepas tu kitorang balik hotel masing2 dan menggolekkan diri sebab kepenatan sebelum malam tu pergi pasar malam yg dekat dgn hotel kitorang dan tiap tiap malam dorang bukak ok! Aha ahaaaa

The end of day threeeeeeeeeee!



No comments:

Post a Comment