power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Tuesday, May 16, 2017

Overall cost : Maldives


Hai Assalamualaikum semuaaaa

Hmm actually aku nak buat sambungan entry #Eurotrip aku tu, tapi dah tertangguh so aku post trip aku yg paling latest ni lah hehe

So since ramai yg dm tanya aku macam mana aku pergi Maldives, especially the cost sbb yup maldives mmg mahal kalau nak pergi, it could cost like thousands of ringgit, so now aku akan update budget cost aku.

COST NI per PERSON.

  • Flight ticket Airasia = RM 398 - (incude 20kg baggage - utk balik shj dan share bertiga) 
  • Hotel 5 days 4 nights - 66 USD = RM285
  • Kami tukar 10 USD kepada rufiyaa (150 rufiyaa) and spend for:
+ hulhumale to hulhumale ferry terminal by bus 3 rufiyaa
+ hulhumale ferry terminal ke male ferry terminal 5.50 rufiyaa
+ (excluded from rufiyaa punya calculation) from male ferry terminal ke maafushi 3 USD 
+ maafushi ke villingili ferry terminal 30 rufiyaa
+ villingili ferry terminal ke male airport by speedboat 25 rufiyaa

total up transportation 13 USD = RM56

  • Makan - kami order beberapa hidangan dan bayar menggunakan rufiyaa yang ada, so far kami guna 90 rufiyaa utk 2 hidangan, share2. Sebab breakfast kami setiap hari disediakan oleh hotel, and kami bawa bekalan nestum, maggi, biskut, energy bar, keropok dsb dari Malaysia
  • Simcard (share) - Oooredooo 32 rufiyaa (rasanya mcm tak perlu. ikut keperluan, mcm kami haritu kena contact org hotel sbb mereka yg tolong belikan tiket ferry ke maafushi)
  • Pakej aktiviti - Rihivelli resort 30 USD transfer + 56 USD entrance fee include lunch = RM371.50 + Kayak rental 9 USD = RM38.90
  • Snorkelling (4 checkpoint) - 35 USD = RM151
  • Souvenir - depends kat you all but harga semua boleh tahan pricey jgkla, bawak lebih beli lebih, bawak kurang beli setakat perlu
Macam kami yang travel dari johor ke klia2 so ada cost tambahan tiket bas pergi balik jb-kl =  RM64.20
klia transit two way = RM18.80
and to include duit makanan yg kami bawa dari malaysia each of us spend plus minus = RM30

if nak kira total kami spend di Maldives (exclude flight ticket) RM902.40
cost termasuk flight ticket would be RM1300.40
dan kalau nak overall spending aku xtermasuk souvenir RM1413.40

p/s: jgn lupa untuk bawak duit lebih for souvenirs 

Rasanya itu sahaja, in case ada apa apa tambahan aku update kemudian. Next post aku cerita perjalanan aku ke sana macam mana hehe till then!


No comments:

Post a Comment