power rangers

Caution: Never underestimate me.


 Online Users

Thursday, December 19, 2013

Vietnam: Day 2


Satu je benda kena alert,
kalau kau orang jenis yg suka bergolek-golek atas katil, berniat nk bangun lambat and whatsoever, tolong tinggalkan tabiat buruk tu sekejappppp je bila kau pergi vacation.
Sebab benda paling penting adalah rehat kau, sebab confirm siang akan busy so malam je korang ada utk recharge sikit energy tu. Even tak full, biasalah, vacation.. unless honeymoon hahaha


Hotel yg kitorang stay utk semalaman je ni hmm boleh tahan, tapi ada kekurangan serba serbi sikitla, contohnya dia tak provide water heater mcm kau nak buat milo ke apa (minta termos kat reception), and takde iron which means kau tak boleh gosok bajuuuuuu tudunggggggg dan aku terpaksa lilit tudung bawal ala selendang sebab renyuk sgt. aaaaaaaaaaaa

(35USD utk 3org) 

Plus hotel ni terperosok sikit ke dalam.
Bestla, feeling ala ala org viet sikit. Hahahaha
Kenapa semalaman je? Sebab kitorg ada masalah sikit which is pemisahan hotel antara makcik aku dgn adik dia. Macam tak best plak jauh-jauh so kitorg pergi stay kat hotel yg dekat sikit dgn adik makcik aku tu.

Taraaaaaa~ mari ke hotel kucingggggg;


Hotel ni baru je launch, dan kami adalah first customer *claps*
Tapi aku rasa hotel ni better laaaa sbb dekat dgn tempat shopping muahahaha tak terperosok muehehehehe 
Hotel ni pun takde iron -.- so aku call receptionist dan ckp nak guna iron.. hahaha susah ye berkomunikasi dgn org asing hm, jadi last-last pekerja dia bwk iron board dan iron sekali ke bilik aku then ckp aku hanya boleh iron 2 helai baju je. Sebab? Seriously aku pun tak tahu.... 

Costnya adalah 40USD utk sebilik (4org) dan berbaloi lahhh, sbb luas sejuk dan luas dan sejuk dan luas dan sejuk, hm


Lepas check in kitorang pergi Ben Thanh dimanaaaaa disini lah tempat shopping brg2 best kat viet! Haha semangat tak aku? Kat viet pun terkenal dgn beg Kipling. Jenama ni kalau kau nak beli kat Malaysia punyelah mahallll aku cakap woi, kat sini dalam RM30-RM50 dah boleh dapat.
Ori tak ori belakang cerita ok? Sebab selama aku hidup 20 tahun ni peduli pulak aku barang tu ori ke tak, janji boleh pakai.. hahahaha

Banyak lagi barang kat sini, contohnya kain kain yg cantik dan murahhhh, kasut Vans, All Star, accessories, keychain, souvenir, bermacam jenis kopi, tshirt, jeans, dan macam-macam lagi laaaa.

Second tips: Kalau harga brg yg korang nak tu macam mahal contohnya handbag kipling harga asal dia bagi RM60, tawar gila-gila cakap nak RM25 je!

Dia akan say "no no no, this is good quality blablabla" dan kalau dia still taknak bagi, kau blah je..
secara automatik dia akan tarik kau dan setuju utk harga RM25.
Kiranya kau berkeras nak RM25 dan ugut nak blah so they will fall for you.
Cara ni aku guna nak shopping kat sini, sbb dorang naikkan harga berganda-ganda sampai aku rs tak masuk akal.
Contoh terbaik kat klcc, harga yg kat tempat lain boleh dapat below ten ringgit dia naikkan beringgit-ringgit

Lepas tu, tiba tang malam aku teman mama aku survey telekung. Dan pengakhirannya bukannya survey, malah diborongnya terus. Vietnam terkenal jugak dgn telekung murah dan cantik. Kalau korang tahu Telekung Lycra tu, yg color dia striking nak habaqqqq sikit na, telekung tu langsung tak best!!!!

Aku tak faham kenapa org cakap best sgt..

Sebab telekung tu nak buat travel sgt tak sesuai, dahla berat gile kottt nak bawak kehulur kehilir mmg takla, baik aku bwk telekung biasa beli kat supermarket ke pasar malam ke. Kain tu ikut shape badan ok, nampak la bonjolan-bonjolan yg ada. Whatlahh -.-"
Aku trylah pakai, rukuk je dah terbukak tang dagu. Belum sujud lagi, ntah-ntah terbarai semua haha
Personal opinion aku lah kan, telekung tu just ada various color yg menarik mata je. Thats all. Sebab tu org suka, walhal material dia sgt tak tak tak besttt. Aku bagi triple TAK. 

Kena pandai pilihla, mama aku ngn aku pun dh tertipu beli telekung lycra tu, then kitorang pergi tukar dgn telekung yg still color dia besttt, dan cantikk, dan ringan, dan sesuai utk travel.. 

Malam tu kitorang dinner Maggi je, sbb malas nak cari makanan hahahahaha
Third tips: Ha, ni lagi satu.. bile pergi vacation jgn lupa bawak bekalan maggi, sup cendawan, biskut, roti, kaya, mineral water dan apa-apa makanan yg perlu dan mencukupi.
Sebab bukan senang kau nak cari kedai, lepastu harga yg tak tentu lepastu tetiba pulaklah rasa lapar, mana nak korek?

Memang naik flight tak boleh bawak carry bag yg ada liquor, mcm mineral water, krim pelembab (100ml je boleh).. so mineral water tu kau masuklah kan dalam bagasi kau yg nak sumbat dlm perut kapal terbang tu.. sah sah time nak pergi cuti beg kosongkan? Hehehehe

p/s: Gambar byk dalam camera, mls aku nak transfer blufffff

No comments:

Post a Comment